Monday 21 January 2013

Online Shopping @ Chopping?

Hari ni aku tak tahulah gila apa melanda diri sampai habis bantai dok kelik ADD THIS TO CART semedang kat setengah website/blog yang jual barang-barang tak boleh blah.

Tapi dah alang-alang gebang kan, honestly aku nak share site/kedai mana yang aku suka view lepastu kene sampuk sebab tak menahan tengok kaler dahtu datang dengan harga mencairkan hati.
Perempuan yang bertudung kalau tak tahu dan tak gila dengan tudung Radiusite ni memang kau berjaya buat aku speechless. Gila tak tahu Radiusite? Meh sini aku describe gila hebat camna nya online store ni.

Ce perati gambor bawah. Ni tudung aku beli pagi tadi. Dia announce design ni keluar pun pagi tadi juga. Tapi kau tengok sebelah harga tu tulis apa? Sekianterimakasih.


Tu kau tak tengok design lain. Memang berpinar lah bijik mata kau tengok. Lagi gigit jari bila cepat sold out. Eh tapi ada satu shawl dia tu ohsem gila ok. Cuma aku hold dulu shawl2 ni. Sebab dalam masa sekarang tak berapa nak melilit apa-apa melemaskan diri. Cukup sekadar sarung, dan wallah.

Konklusi; aku beli ini : RM 44.00 + RM 6.00 (postage)
Total: RM 50.00



Ni satu lagi online shop jual tudung. Design dia simple tapi ohsem ok. Harga sangat-sangat reasonable. Service diorang pun bagus juga.

Aku cakap bagus sebab last week aku dah beli satu tudung dia ni. Dah tu bila delivered Sabtu lepas aku pun teruslah pakai tanpa kesah sebenarnya keadaan dalam berseluar pendek saja *noted: penulis berada di rumah* Ya rabbi.. sangat selesa, sejuk, terletak ok. Sampai taknak bukak. Padahal aku tak pakai serkop kepala pun. Dah tu aku nak order satu lagi. Tudung yang bawah ni. Tapi dah sold out T_____________T


Bila dah kene suggest design lain tu aku tanak lah kan sebab dah kenan yang ini. Dahtu akak ni cakap sebenarnya ada customer dah book tapi tak bayar lagi. Dan dia willing nak inform aku kalau customer tu tak bayar dalam 24hrs. 

Dan, dan, dannnnnnnnn, pagi tadi juga berdesup aku transfer bila akak ni betul-betul tunai janji gitau tudung ni masih available sebab customer tak bayar tu. Ngahahahaha. Gila over ok aku gebang. Kalau tak caya, cuba like link FB Page dia tu. Aku usha tadi ada design baru keluar. Check it out.. :)

Konklusi; aku beli ini : RM 39.00 + RM 7.00 (postage)
Total: RM 46.00



Ok. Since aku dan Pakcik Adi akan ke suatu tempat dalam awal March nanti, aku tercari-carilah baju yang sesuai untuk dipakai masa ziarah dan dalam masa yang sama masih menutup aurat. 

Owner ni kebetulan ex-colleague tempat keje lama aku so lagi memudahkan urusan sebab dah kenal. Soalan bangang camana pun aku boleh tanya tanpa was-was sebab beliau dah kenal aku camana ngahahaha.



Aku pilih 2 baju ni. Kalau kau tengok design sama kan? Fedulik hapa aku. Janji kaler lain. Soft gitu wkwkwkwk. Actually ada banyak lagi design blouse/tshirt/jubah/tudung bawal dalam link FB Page kat atas. Kalau rajin, pegilah take a look. Tak rugi pun kankankan.

Konklusi; aku beli ini : RM 59.00 x 2 helai + RM 7.00 (postage)
Total: RM 125.00




Gila peplum kan sekarang ni? Haa.. Ini antara online shop yang boleh buat kau berpusing langgar dinding namblas kali sebab banyak gila beb design-design peplum dia. Ko nak pakai kat opis boleh, majlis boleh, nak melenjan semata-mata duduk rumah pun boleh sebab peplum diorang datang dengan macam-macam jenis material.

Tapi yang aku beli dengan diorang ni bukanlah peplum. Aku beli jubah. Haa nampak tak lainnya aku ubah topik? Kahkahkah. Again, aku cari jubah ni sebab untuk pakai awal March nanti. Material dia lembuttt sangat. Dah tentu-tentu takkan membuat aku rimas tak tentu haghah nanti in sha Allah. Design yang aku beli something like below *cewwahh*:


Aku pilih yang pink color sebelah kanan. Tapi takdelah pink sebab dah sold out. Jadinya aku di suggest color purple dan hitam. Macam kebetulan sangat kan yang tudung Radiusite tadi aku ambik purple? Haaaaa :D

Konklusi; aku beli ini : RM 70.00 + RM 7.00 (postage)
Total: RM 77.00



Ini satu lagi site yang aku suka usha. Kaler dia softttt je. Walaupun tak berapa suit dengan personaliti kasar memanjang aku ni tapi kononya bila pakai boleh jadi wanita sejati.

Calaqisya ni ada macam-macam collection untuk korang pilih. Dari pants, telekung, jubah, hijabs, tops dll. Aku tadi baru je grab ini:



Soft kan kaler diorang? Material pun lembut je sebab pakai lycra. Mesti aku nanti pun melayang-layang dengan ayu macam model dalam gambar ni *wahahahahhahhaa*

Konklusi; aku beli ini : RM 60.00 + RM 69.00 + RM 6 (postage)
Total: RM 135.00



So penyudahnya, cuba aku tambah semua ni:

RM 50.00 +
RM 46.00
RM 125.00
RM 77.00
RM 135.00
RM 433.00

Overall, harini je aku dah grab 2 tudung, 3 blouse, 1 seluar dan 1 jubah. Sumpah tadi aku mengaruk kat pakcik Adi sebab macam tak caya akan diri sendiri yang macam kalah digoda syaiton nirojim. Dahtu dia tanya dah bayar belum. Opkos lah dah kan. Sebab payment semua by online transfer. Terus dipujuk takpelah sayang.. untuk ke sana juga kan? Wawawawa. Dah tu aku menyesal ke? 

*krik krik krik*

In sha Allah tak. Sebab aku akan pastikan benda aku beli ni akan dipakai hingga tak muat badan *hamboih*. 

Dah dah dah. Close semua window. Jom beli barang dapur kat Mydin je malam ni. Bai.

fadzreentaro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...