Monday 4 February 2013

Benda Yang Kau Rasa Kau Boleh Settle Sorang-Sorang Tapi Bila Orang Offer Pertolongan Terus Kau Kecundang

Hamboih tajuk macam dah boleh cover 1 cerita =..="

Tak. Ni aku nak expose satu weakness diri aku.
Aku jenis -
Kalau dah ada satu benda, cukuplah sekadar ada.
Takyah tukar-tukar. Takyah nak ikot fesen sangat.
Tak, bukan maksud aku yang aku ni tak up to date ke apa -
Tapi dah benda elok lagi takkan kau nak ganti kan?
Lagi-lagi aku jenis anggap semua barang aku ada sentimental value sendiri.
Walaupun benda tu sekadar aku hanyalah sebatang pen. Tiba-tiba.

Dipendekkan di sini -
Aku nak upgrade phone.
Sebab dah rasa henpon ni tak boleh blahhhhh sangat.
Tiba-tiba kau nak mati hidup sendiri, tiba-tiba sangat keypad kau tak berfungsi.
Since aku masih lagi dengan henpon qwerty yang pernah masuk jamban-tapi-di hair dyer kan-dan terus-boleh-guna-lagi-hingga-sekarang, lagi lah aku bertambah berkira nak ganti-ganti ni kan.

Dan, ever since Pakcik Adi kau dah upgrade ke henpon main sentuh-sentuh ni, agak jelous lah sebenarnya tengok beliau asik ber whats app tak benti-benti.
*Masa baru pakai lagi gila weh. Aku depan mata pun tak dilayannya. Siap aku terasa. Cuma tak luah je sebab kang kena bahan. Wuuu*

So, atas keprihatinan terhadap kenyataan yang aku takkan boleh hidup lama dengan teknologi yang gitu je, aku pun decide nak tukar.
Semangat ni, balik keje gebang kat Pakcik Adi.
Siap buat carta minda budget aku camana.
Kena ada presentation baru nampak gigih *puih*.
Tak, aku memang jenis bercerita kene sambil lukis.
Tu kau tak tengok pembentangan budget masa nak kahwin. Lagi menangis tipa-tiap bulan kene paksa diri ikut.

Tapi aku suka.
Sebab benda ni buat aku disiplin.
Aku kan kejam kat diri sendiri.
Berkira dengan diri sendiri.

Ehh. Dah kelaut.
So balik keja aku bentangkan apa yang patut dibentang.
Segala ayat berupa misi visi semua keluar.
Sekali apa Pakcik Adi kau cakap?

"Takpe kang abang tambah"

Aku macam -
Terus nak terpengsan.
Aku bentang budget aku. Maksudnya hanya kepada diri aku, dan bukan dia.
Sebab aku tau kalau aku kata YA, OKE GAK TU BANG, terus hancailah misi taget visi independent semua.

Serius.

Sebab itulah aku hadap sekarang-
Aku dah mula malas nak nyimpan.
Akhirnya kecundang kat pusara di lebuh raya.

Wabillahitaufik Walhidayah. Assalammualaikum Warohmatullahi Wabarokaatuh.
T___________________________________T"

fadzreentaro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...