Wednesday 27 February 2013

Mahap Lah. Ek?

Booooooooo.
Booo sama diri sendiri.
Konon buat belog dengan azam rajin update hari-hari tapi harmpagas.

Mari tukar topik.

Since aku dan Pakcik Adi akan ke sana Isnin ini -
Aku nak mintak mahap lah bebanyak kat mengkome sekalian yang mana pernah terasa dengan apa aku taip kat entry-entry sebelum ni.
Dah warned awal, bahasa aku memang kucar-kacir sket. Memang kongajooo bak kata orang.
Aku manusia - penuh dengan kesilapan.
Tak dibezakan cahaya dan kegelapan. Eh?
Tiba-tiba sangat lirik Alhamdulillah - Too Phat ft Acha Septriasa.

Dah tu. Kalau tak mengaku jugak penuh dengan kesilapan, baik sama geng dengan Jelly.
Kehkeh.
*Cough*dia*Cough*bos*Cough*paling*Cough*kerek*Cough*takkan*Cough*kenal*Cough*apa*Cough*itu*Cough*salah silap gamaknya.

LOLOLOLOLOL k dah-dah baru mintak mahap tadi kan? (-___________-)"

---

Arakian -
Bila dah nak ke sana, halahaiiii macam biasalah dapat pesanan.
Btw, aku sayang makcik-makcik,pakcik-pakcik yang mintak aku doakan diorang sampai sana juga nanti insyaAllah.
Kenapa aku sayang?
Sebab mereka-mereka ini buat aku jadi lagi rendah diri, tak membongak, lagi rasa malu dengan diri sendiri sebab dapat pergi untuk kesekian kalinya lagi berbanding mereka yang tak sampai lagi ke sana.
InsyaAllah - aku doakan yang terbaik moga-moga hajat mereka sampai.

Tapi -
Macam mana pula golongan yang ini?

D = Dia
A = Aku

A: Kak, mahaplah saya tak dapat datang kenduri anak akak ritu. Saya pergi kursus.
D: Iye ke Faz?? Ya Allah untungnya kauuuuuuuuuuuu.
A: *Senyum, mula on PC*
D: Apa yang ada kat sana ye Faz??
A: Err. *Diam*
D: Tak, maksud akak, apa yang ada kat sana boleh akak kirim ye Faz?
A: Err.. Tah lah kak. Ehe.
D: Kat sana ada jual cerek yang kecik-kecik tu. Yang celup emas tu. Alaaaaa yang cawan kecik-kecik tu. Tu buat hiasan pun cantik kan?

*Sumbat gagang tepon lam molot*
p/s: hanya metafora.

Ya Rabbi.. Aku pergi nak ibadat kak ui.. Kau boleh buat-buat tanya apa boleh kirim pastu tiba-tiba macam tau ada jual cerek untuk HIASAN UMAH kau..?

Ianya.
Memang.
EPIC.
FAILURE.
sekianterimakasih.


fadzreentaro

2 comments:

  1. rasanya memang budaya orang kita. entahlah.

    ReplyDelete
  2. kan?
    speechless.
    ada yang dapat pesan soh kirim kurma satu kotak.
    kirim doakan dia dapat jodoh, anak dia cerdik, jaga mak dia bila besar satu hari nanti etc etc.
    ya rabbi.. macamana nak tumpu ibadah ke pesan/kiriman orang ni?
    T__________________________T

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...